בסרטיהם של קורוסאווה ואנגלופולוס, מענקי הקולנוע של המאה העשרים, משתקף עולם מיתי מרתק שמכיל שפע של ארכיטיפים, סמלים ומיתוסים של מעגל החיים. הניתוח המשווה של היצירות נסמך על הבנת הנפש לפי פסיכולוגית המעמקים של יונג ומתמקד במוטיבים של המסע, החיפוש, השיבה הנצחית.
ספר זה שהוא ספר שלישי שכתבה רות נצר על קולנוע, בהוצאת רסלינג, מתבונן בשמונה פרקי חלומות של הסרט ‘חלומות’ של י, ובמכלול סרטיו של תיאו אנגלופולס.
‘חלומות’ של קורוסאווה מתאר את מסע האינדיווידואציה מילדות עד זקנה, ומתעד את הדילמות השונות של האדם, המפגשים והמאבקים עם הלא-מודע, והחוויות המשמעותיות. המוטיבים בחלומות הם: כורח הפרידה מהאם, האבל על הפרידה מהאלים ומהטבע, מאבק בעוצמות כוחות הטבע ובריחה לדמיון, מאבק ברגשי אשמה ובפוסט-טראומה של קרב, מאבק בהצפה של העולם היצירתי וסכנת השגעון, מפגש עם ההיבריס הטכנולוגי והקרינה האטומית, הסבל של ההרס האקולוגי, ושיבה על עבר כפרי פשוט ומפגש מפויס עם המוות.
סרטי המסע של אנגלופולוס עוסקים כולם בחפוש הנואש להשיב דבר מה שהיה ואבד והוא בשורש נשמתנו. הרקע האישי לחיפוש שלו הוא החיפוש אחר האב שנעלם והחיפוש מכיל בו גם את החיפוש אחר האשה והאהבה ואחר המימוש היצירתי והעצמי האמיתי. באמצעות אודיסאוס ומיתוסים של יוון הקדומה משיב אנגלופולוס את היווני הפגוע ממלחמות המאה העשרים, אל שורש נשמתו במקורותיו ההיסטוריים, המיתיים והתרבותיים.

על המרצה: רות נצר הינה פסיכולוגית קלינית, אנליטיקאית יונגיאנית ומדריכה בכירה, משוררת, אמנית וחוקרת ספרות וקולנוע. פרסמה ששה ספרי עיון, עשרה ספרי שירה וספר אוטוביוגרפי. מלמדת בבתי ספר לפסיכותרפיה יונגיאנית במכללת סמינר הקבוצים ובמכללת אורנים.