על הספר 
במבט רחב ומקיף בוחן ד”ר דרור גרין את הפסיכותרפיה מימיה הראשונים של הפסיכואנליזה, דרך התפתחותן של מאות גישות טיפוליות הומניסטיות והתנהגותיות ועד למעמדה במאה העשרים-ואחת. הוא מעלה תהיות בנוגע לתקפותם של מושגי-יסוד, ותוהה על היעדרו של דיון מקצועי בנושאים מנותיים. מתוך ריבוי הגישות והרעיונות הוא מזהה את המכנה המשותף לכל העוסקים בטיפול הנפשי: ההתמקדות ביחסי מטפל-מטופל.
חלקו הראשון של הספר מוקדש לחשיבותם של תיאורי-המקרים בתהליכי ההכשרה של מטפלים ולהתעלמות מהם בתוכניות הלימודים. המאמרים דנים בכתיבת תיאורי-מקרים, באתיקה של פרסום תיאורי-מקרים ובכתיבת תיאורי מקרים ככלי לרכישת אמפתיה.
חלקו השני של הספר מוקדש לכללי-היסוד של הפסיכותרפיה, שהם התנאי ליצירת ‘מקום בטוח’ לקשר הטיפולי. ד”ר דרור גרין מציג שבע קטגוריות של כללי-יסוד, המשותפות לכל הגישות הטיפוליות, ומציע כלים ליצירת ‘מקום בטוח’.
חלקו השלישי של הספר מעלה תהיות בנוגע למושגים מרכזיים בפסיכותרפיה: הגדרת הנפש, הנייטרליות הטיפולית, השקרים שבטיפול ושחיקת המטפלים.
ד”ר דרור גרין, מייסד ‘קוגיטו, בית-ספר לפסיכותרפיה’ ומנהל ‘המכון לאימון רגשי’ בבולגריה, עובד כמטפל פרטי, מרצה ומדרך. חיבר את הספרים ‘פרויד נגד דורה’, ‘פסיכותרפיה ממבט אחר’, ‘אימון רגשי’ וכארבעים ספרים לילדים ומבוגרים. הוא ערך את המהדורה העברית של תיאורי-המקרים של פרויד, ופיתח קורס ראשון בסוגו לכתיבת תיאורי-מקרים. פרסם כארבעים ספרים לילדים ולמבוגרים