על הספר 
היחסים העמוקים, המורכבים והטעונים בין חולים לרופאיהם ובין רופאים לחוליהם זכו להתייחסות רבה בספרות העולם (מבולגקוב וצ’כוב, דרך כרונין ועד יורם ארבל).
רבות הן היצירות האומנותיות העוקבות אחר רופאים בקשריהם עם מטופלים. היכרותם העמוקה והאינטימית של הרופאים את החולים שבטיפולם, את סבלם, את משפחתם ואת תסכוליהם מספקת ברוב היצירות כעין תפאורה קלידוסקופית לא רק לעזרה שהם מעניקים לחולים, אלא גם להתפתחות האישית שלהם עצמם: העבודה הרפואית כתהליך שבאמצעותו הם מגיעים להבנות חדשות וחשובות על תפקידם ועל אישיותם.
הספר הוא ניסיון להתבוננות כזאת גם בספרות הרפואית העיונית-מקצועית. הוא מבוסס במידה רבה על פרסומים בספרות המדעית, אבל לא פחות, ואולי אף יותר, על ניסיוננו האישי הממושך כקלינאים ומטפלים, כחוקרים ומחנכים של סטודנטים, מתמחים ומומחים וכמדריכים לקבוצות של מטפלים.

אנו שמחים להזמינכם לערב נוסף בסדרת “מפגשים בין השורות” עם פסיכותרפיסט השולח ידו בעט הפעם, ערב עם פרופ’ בנימין מעוז, דר’ סטנלי רבין, גב’ חוה כץ, ודר’ אנדרה מטלון מחברי הספר “החולה הרופא ומה שבניהם – הגישה הבינאישית ברפואה” ב- 3.3.08 בשעה 20:30 בבית אריאלה, ת”א.
אתם מוזמנים לקרוא את פרק המבוא באדיבותם של המחברים.