על הספר 
בין רופא ופסיכולוג: על המפגש הטיפולי ומעבר לו
מאת: ד”ר אנדרה מטלון וד”ר סטנלי רבין

ספר זה הינו למעשה התכתבות ממושכת של שני חברים, מטפלים במקצועם – רופא משפחה ופסיכולוג קליני, בה הם כותבים זה לזה על סיפורי מקרים ומצבים מיוחדים בהם נתקלו במהלך עבודתם. כל סיפור מלווה בתגובה שעניינה ההשפעה שהיתה לסיפור על הקורא, ועל ידי כך נוצר בין הכותבים דיאלוג מרתק, שהוא מעין “ריקוד-התכתבות”. הסיפורים הקצרים ומעוררי המחשבה מתארים את עבודתם הקלינית היומיומית של המחברים, וכן את התובנות, הלמידה, הצמיחה וההתפתחות האישית אליהן הגיעו במהלכה. עניינו של ספר זה אינו מה ניתן ללמד את המטופל, כי אם מה ניתן ללמוד ממנו.
פרופ’ בנימין מעוז, פסיכיאטר ידוע ובולט, תרם לספר מידה לא מבוטלת של חכמה על ידי הוספת המסגרת התיאורטית בהקדמתו לספר, ובפרק הניתוח והתגובה החותם אותו.

אנשים סקרנים תוהים לא פעם לגבי הרופאים והמטפלים שלהם – מה הסיפור שלהם? מה הם נושאים עמם במחשבותיהם וברגשותיהם? על ידי כתיבת הסיפורים שלהם, חושפים מחברי הספר הזה את עצמם, את הדילמות האישיות שלהם, את חולשותיהם, את חוסר האונים שלהם ואת חרדותיהם. אבל בצדם נחשפות גם התובנות, השמחות וההנאות המלוות את העשייה הטיפולית.
רופאים ופסיכולוגים כאחת ייהנו מסיפורי המקרים הללו מתוך הזדהות והצטרפות רגשית. לאחרים מוענקת כאן הזדמנות להציץ לליבותיהם ונפשותיהם של הרופאים והמטפלים שלהם.
הרעיון המרכזי בבסיס הספר הוא שאין רפואה או פסיכולוגיה במנותק – כל מפגש, כל ייעוץ, הוא מטבעו דו-שיח בין שתי נפשות, שלכל אחת מהן עבר, נרטיב פסיכולוגי, רקע תרבותי, אהבה, שנאה, משיכה, דחייה. הנושא המרכזי של הספר הוא איפה, רפואה בין אישית, מפגשים בין אישיים, קשר בין אישי המקדם ריפוי, המקדם גדילה והתפתחות לשני המעורבים.