הספר עוסק במושג הלא מודע החברתי שהוא בעל משמעות מיוחדת לישראלים מאחר והוא עוזר לנו להבין את ההשפעה של טראומות חברתיות על התנהגות האנשים והחברות שאליהן הם שייכים.
מדינת ישראל היא תוצר של הטראומה ההיסטורית של השואה, ותושביה סובלים מטראומה מתמשכת של מלחמות וטרור. הכרך הנוכחי מנתח את הלא מודע החברתי של עמים כמו ברזיל, יפן,7 אירלנד, צ’כיה וגרמניה, אך הוא כולל גם פרקים על מיתוסים שיש להם נגיעה בישראל כמו עקידת יצחק.
“הספר מקיף ומעודד דיון מעמיק בהיבטים שונים של חברות שהחברים בהן אינם מודעים להם. מטריצות היסוד של יפן, ברזיל, גרמניה, צ’כיה, בריטניה ואירלנד, ואף העדה הדרוזית בישראל, נחקרות לגילוי מאפייניהן המשותפים ותכונותיהן הייחודיות. מחקר אנליטי-קבוצתי מרתק זה יעשיר את ידיעותיהם של עמיתים וסטודנטים כאחד.”
נשיא החברה הבינלאומית לאנליזה קבוצתית ,PhD , רובי פרידמן הוא פסיכואנליטיקאי, אנליטיקאי קבוצתי ויועץ ארגוני, בפרקטיקה PhD ארל הופר פרטית בלונדון. הוא מדריך ומכשיר אנליטיקאים של המכון לאנליזה קבוצתית ואגודת הפסיכותרפיסטים הבריטית ומרכז לונדון לפסיכותרפיה.
הוא פסיכולוג קליני ואנליטיקאי קבוצתי, בפרקטיקה פרטית PhD חיים וינברג בקליפורניה. הוא סגן נשיא לעניינים אקדמיים ומנהל התכנית הבינלאומית בבית הספר לפסיכולוגיה בסקרמנטו, קליפורניה,

ההרצאה של חני בירן